Zaczynam malowanie z miłością, czcią, adoracją dla Boga,
a efekt jest zawsze odzwierciedleniem Jego miłości, piękna i chwały.
Z malarstwem mistrzów holenderskich Izabela postanowiła zmierzyć się w 2001 r. Fascynował ją jego wycyzelowany naturalizm, użycie ciemnych, wyważonych, stonowanych kolorów oraz umiejętność grania światłem tak, by obrazy zdawały się błyszczeć.
Praca nad holendrami jest długa i mozolna. Ostateczny efekt daje nie tylko odpowiedni dobór kolorów, ale stosowanie laserunku i wielokrotne werniksowanie. Laserunek wiąże się z techniką malowania warstwami. Stanowi on cienką, prawie przezroczystą warstwę, która zmienia ton warstwy pod spodem. Dzięki laserunkowi uzyskuje się intensywną głębię koloru.
Długotrwałość i pracochłonność stosowania tej techniki związana jest z tym, że spodnia warstwa musi całkowicie wyschnąć, by móc położyć na niej kolejną, w innym wypadku między farbami zachodzi reakcja chemiczna i nie uzyskuje się pożądanego efektu.
„Owoce” wg Willem van Aelst
olej na płótnie (50 x 60)
(nr 259)
„Owoce na talerzu”
olej na płótnie (41 x 51)
(nr 257)
„Z motylem w tle”
olej na płótnie (50 x 60)
(nr 177)
„Deser”
olej na płótnie (60 x 40)
(nr 258)
„Martwa natura”
olej na płótnie (39,5 x 59,5)
(nr 135)
„Martwa natura z fajkami”
olej na płótnie (39,5 x 59,5)
(nr 136)
„Owoce na czerwonej serwecie”
olej na płótnie (35 x 44)
(nr 173)
„Martwa natura z różami” wg Jan Davidszoon de Heem 1652
olej na płótnie (40 x 30)
(nr 204)